مدل کسب و کار , مدل های درآمد کسب و کار
مدل کسب و کار , مدل های درآمد کسب و کار
هشت مدل اصلی در مدل کسب و کار
بازاریابی مستقیم
واسطه گری
تامین کننده محتوا
تامین کننده خدمات کامل
زیرساخت اشتراکی
یکپارچه سازی شبکه ارزشی
جامعه مجازیو تقویت کننده خدمات برای سازمان های بزرگ
برای مثال مدل کسب و کار آمازون ترکیبی از بازاریابی مستقیم , واسطه گری , جامعه مجازی و تامین کننده محتوا است و بر اساس این چند مدل کسب و کار مدل های درآمد کسب و کار برای این شرکت نیز متفاوت خواهد بود .برای تعریف هر یک از این مدل ها می توان از چهار خصوصیت استفاده کرد.
چهار خصوصیت اصلی برای تعریف مدل کسب و کار
اهداف استراتژیک
منبع درآمد
عوامل موفقیت
مهارت های اصلی
با توجه به خصوصیت های اصلی که برای مدل کسب و کار در تجارت الکترونیکی ذکر شد مدل های کسب و کار دارای وجوه مشرکی نیز هستند.
شش عنصر اصلی مدل کسب وکار
کسب و کار آنلاین چیست
تعریفی از تمام محصولات و خدماتی که قرار است ارائه شود
تعریفی از زنجیره تامین سازمان از جمله تامین کنندگان و سایر شرکای تجاری
تعریفی از زنجیره تامین سازمان از جمله تامین کنندگان و سایر شرکای تجاری
تعریفی از فرایند کسب و کار ( کسب و کار سنتی چه کسب و کار اینترنتی) مورد نیاز برای ساخت و ارسال محصولات و خدمات
تعریفی اطز مشتریانی که باید به آنها خدمات رسانی شود و بیان نوع ارتباط شرکت با این مشتریان از جمله قیمت این خدمات از دیگاه مشتریان.
فهرستی از منابع مورد نیاز و تعیین منابع قابل دسترس که در داخل سازمان تولید خواهند شدو منابعی که باید توسط پیمانکار تهیه شود.
تجارت الکترونیکی , مدل کسب و کار,مدل های در امد کسب و کار
تجارت الکترونیکی , مدل کسب و کار,مدل های در امد کسب و کار
آشنایی با دو مدل کسب و کار
مدل های در آمد کسب و کار
تامین ارزش در مدل کسب و کار
خواندن این مقاله پیشنهاد می شود: رایج ترین مدل های کسب و کار د رتجارت الکترونیک
آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی
مدل های درآمد کسب و کار در تجارت الکترونیکی
منظور از مدل های درآمد کسب و کار در تجارت الکترونیک یا در کسب و کار اینترنتی مدلی است که نشان می دهد سازمان یا پروژه تجارت الکترونیکی چگونه از مدل کسب و کار در آمد کسب می کند.برای مثال مدل های در آمدکسب و کار در کسب و کار اینترنتی یا کسب و کار آنلاین مثلا یک فروشگاه اینترنتی نشان می دهد که در آمد این فروشگاه اینترنتی از طریق فروش کالا بصورت آنلاین به دست می آید.
مدل های در آمد کسب و کار
فروش: شرکت در آمد خود را ازمحل فروش کالا یا خدمات در وب سایت های خود به دست می آورد. یک کسب و کار اینترنتی می تواند با بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین محصولات یا خدمات خود را به فروش برساند.
هزینه ی کمیسیون : شرکت بر اساس مبلغ معامله صورت گرفته درصدی را به عنوان کمیسیون بر می دارد.هرچه قیمت معامله بالاتر باشد مبلغ کمیسون نیز بیشتر می شود. این مدل درآمد کسب و کار هم در کسب و کار های سنتی و هم در کسب و کار اینترنتی رایج است. برای مثال یک بنگاه املاک به ازای خرید و فروش حق کمسیون در یافت می یا بانک های مجازی که یک نوع کسب و کا رآنلاین هستنئ به ازای هر تراکنش در صدی را برمی دارند.
هزینه ثبت نام : مشتریان مبلغ ثابت را معمولا به صورت ماهانه پرداخت می کنند تا خدما خاصی را دریافت کنند.یا اصطلاحا به این نوع در آمد مدل کسب و کار حق اشتراک هم می گویند که این مدل هم هم در کسب و کار سنتی و هم در کسب و کار اینترنی مورد استفاده قرار می گیرد.
برای مثال شما برای خرید اینترنت باید مبلغی به عنوان حق اشتراک را به صورت ماهیانه یا بصورت سالانه به شرکت ارائه دهنده پرداخت کنید تا بتوانید از خدمات آنها استفاده کنید.یا در یک کسب و کار اینترنتی برای دسترسی به یک بخش خاص در سایت یا دریافت خدمات پشتیبانی باید حق اشتراک پرداخت کنید.
هزینه ارجاع : شرکت ها کمیسیونی دریافت کرده و مشتریان خود را به وب سایت های دیگر ارجاع می دهند.
هر شرکت از مدل درآمد کسب و کار برای توضیح چگونگی در آمد از کسب و کار و از مدل کسب و کار برای توضیح در مورد فرایند به کار گرفته شده استفاده می کندمدل درآمد کسب و کار می تواند قسمتی از ارائه ارزش بوده یا ان را تکمیل کند.
مدل کسب و کار , تجارت الکترونیکی , مدل درآمد کسب و کار
مدل کسب و کار , تجارت الکترونیکی , مدل درآمد کسب و کار
ارائه ارزش در مدل کسب و کار در تجارت الکترونیکی
مدل های کسب و کار هم چنین شامل ارائه ارزش نیز هستند.منظور از ارائه ارزش , منافع از جمله منافع ناملموس و غیر کمیتی است که شرکت با استفاده از این مدل عاید خود می کند.برای مثال در تجارت الکترونیکی B2C , ارائه ارزش تعریف می کند چگونه یک محصول یا خدمت ارائه شده توسط شرکت می تواند نیازهای مشتریان را براورد کند.ارائه ارزش بخش مهمی از برنامه بازاریابی هر محصول یا خدمت را تشکیل می دهد.
حال یک سوال اصلی مطرح می شود که بازارهای الکترونیکی چگونه ارش آفرینی می کنند؟
4 مجموعه ازارزش ها که در کسب و کار اینترنتی یا تجارت الکترونیکی ایجاد می شود:
ابتکار
حفظ مشتریان قدیمی
محصولات مکمل
کاهش هزینه های جستجو یا تعامل
کاهش هزینه های جستجو و تعامل: منجر به تصمیم گیری های سریع تر و آگاهانه تر , تنوع گسترده تر محصولات و خدمات و صرفه جویی در تولید انبوه (کاهش هزینه های ساخت هر یک از اقلام باتولید انبوه و فروش محصولات) خواهد شد.
محصولات مکمل: منظور از محصولات مکمل کالا و خدماتی هستند که اگر به همرا یکدیگر ارائه شوند ارزش بیشتری خواهندداشت.تا زمانی که جدا از هم عرضه شوند.
حفظ مشتریان قدیمی: با روش حفظ مشتریان قدیمی می توان مشتریان را نسبت به برخی تولید کنندگان خاص وفادار نگه داشت.
ابتکار: ابتکار نیز می تواند ارزش آفرین باشد,برای این منظور باید از روش های خلاق برای سازماندهی معاملات ,برقرای ارتباط بین شرکا و در اختیار گرفتن بازارهای جدید استفاده کنید.
:: بازدید از این مطلب : 907
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0